14.12.2020

Koronavuosi päättyi mitalisateeseen

Pandemia tuntui tänä vuonna Lapuan reserviläistenkin toiminnassa. Emme pystyneet toteuttamaan kaikkea suunniteltua toimintaamme. Paljon kuitenkin saatiin aikaiseksi ja monet yhdistyksemme jäsenet kunnostautuivat eri tahoilla. Aktiivisuus palkittiin sekä itsenäisyyspäivänä että MPK:n vuosipäivänä 14.12., jolloin vietimme pienimuotoisen palkitsemistilaisuuden reserviläisten tukikohdassa.

Tilaisuudessa ojennettiin Teemu Lahtiselle itsenäisyyspäivänä myönnetty Lapuan reserviläisjärjestöjen Vuoden reserviläinen -palkinto. Reijo Rajalan tekemä maanpuolustustyö huomioitiin sekä 6.12. annetulla Reserviläisliiton hopeisella ansiomerkillä että MPK:n kouluttajapalkinnolla. Marko Kohtala ja Petri Kojonen saivat MPK:n rautaisen ansiomitalin.

Mainitut reserviläiset ovat esimerkillisesti rakentaneet tekemisen meininkiä niin yhdistyksen sisällä kuin naapuriyhdistysten ja muiden maanpuolustusjärjestöjen kesken. Myös monet muut, jotka eivät tällä kertaa tulleet palkituiksi, ovat toimineet aktiivisesti yhteistyön kehittäjinä, kouluttajina jne. Heidänkin panoksensa ansiota on, että MPK Kauhavan koulutuspaikka palkitsi Lapuan reserviläiset Koulutuspaikan kannulla, joka jaetaan vuosittain tunnustuksena yhteistyöstä.

Lämpimät onnittelut kaikille ja kiitos aktiivisuudesta!

Lapuan reserviupseerikerhon puheenjohtaja Jussi Talvitie ojentaa Vuoden reserviläinen -palkinnon Teemu Lahtiselle.

MPK:n Kauhavan koulutuspaikka palkitsi Lapuan reserviläiset yhteistyöstä Koulutuspaikan kannulla.

kannu2

Koulutuspaikan kannun nimilaatassa komeilee nyt myös Lapuan reserviläisten nimi.

Palkintojen saajat yhteiskuvassa.